Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünya Edebiyatı TRE 432 8 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERDAL ÖZCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. ERDAL ÖZCAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünya edebiyatına damgasını vurmuş akım ve okullar ile dünya edebiyatının önde gelen şair ve yazarlarının ele alınması.Bubağlamda eserleri ve düşünceleriyle dünya edebiyatını etkilemiş sanatçı ve düşüncelerin tanıtılması,eğitim içindeki rolünün ve öneminin anlatılması.

Dersin İçeriği
1. Hafta Derse Giriş İlkeler ve Kavramlar
2. Hafta İtalyan Edebiyatı: Dante, İlahi Komedi
3. Hafta İspanyol Edebiyatı:Cervantes, Don Kişot
4. Hafta Alman Edebiyatı; Goethe, Faust
5. Hafta Rus Edebiyatı: Dostoyevski, Yeraltından Notlar
6. Hafta Amerikan Edebiyatı; Stainbeck, İnci
7. Hafta Mısır Edebiyatı, Necip Mahfuz, Miramar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Amerikan Edebiyatı
10. Hafta Türk Dünyası edebiyatı: Aytmatov, Beyaz Gemi
11. Hafta Çağdaş Dünya Edebiyatı: Salinger, Çavdar Tarlasında Çocuklar
12. Hafta Çağdaş Dünya Edebiyatı: Goldvin, Sineklerin Tanrısı
13. Hafta Çağdaş Dünya Edebiyatı
14. Hafta Genel Değerlendirme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı toplumların öne çıkmış eserlerini tanır. Anlatım, Sınav,
2 Edebiyat dünyasının birikimini ana hatlarıyla bilir. Anlatım, Sınav,
3 Edebiyatlar arası etkileşimi, metinler arası bağlantıyı görür. Grup Çalışması, Ödev,
4 Bir yazılı metni edebi yapan ve ölümsüzleştiren farklılıklara tanık olur. Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş İlkeler ve Kavramlar
2 İtalyan Edebiyatı: Dante, İlahi Komedi
3 İspanyol Edebiyatı:Cervantes, Don Kişot
4 Alman Edebiyatı; Goethe, Faust
5 Rus Edebiyatı: Dostoyevski, Yeraltından Notlar
6 Amerikan Edebiyatı; Stainbeck, İnci
7 Mısır Edebiyatı, Necip Mahfuz, Miramar
8 Ara sınav
9 Amerikan Edebiyatı
10 Türk Dünyası edebiyatı: Aytmatov, Beyaz Gemi
11 Çağdaş Dünya Edebiyatı: Salinger, Çavdar Tarlasında Çocuklar
12 Çağdaş Dünya Edebiyatı: Goldvin, Sineklerin Tanrısı
13 Çağdaş Dünya Edebiyatı
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Çakmak, Efe (der.) Dünya Edebiyatı Deyince... İstanbul: Varlık Yayınları, 2009. Damrosh, David. Dünya Edebiyatı Nasıl Okunmalı? Çev. Devrim Çetinkasap. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. _____. Dünya Edebiyatı Nedir? Çev. Oğul Köseoğlu. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.

 

 

Ders Kaynakları

Özdemir, Emin, Türk ve Dünya Edebiyatı,A.Ü. Siyasal Bilgiler Yay.
Kolcu, Ali İhsan, Batı Edebiyatı, Salkımsöğüt Yay.
Damrosch, David, Dünya Edebiyatı Nasıl Okunmalı,(Çev. Devrim Çetinkasap) İstanbul Bilgi Ün. Yay.
Homeros, İlyada, Can Yay.
Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kit.
Tema Larousse
Stefan Zweig , Balzac Bir Yaşam Öyküsü, Can Yayınları
Stefan Zweig, Üç Büyük Usta: Balzac Dickens Dostoyevski, Türkiye İş Bankası Yayınları
Stefan Zweig, Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar: Casanova Stendhal Tolstoy
Türkiye İş Bankası Yayınları
Jale Parla, Don Kişot'tan Bugüne Roman, İletişim Yay.
Roger Garaudy, 2007, Kafka, Yirmi Dört Yayınları,(Çev. Mehmet Sert)
Jocqueline De Romillly, Homeros (Kültür Kitaplığı- 76), Çev: Işık Ergüden, DOST KİTABEVİ

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) X
2 Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi)
3 Edebiyat bilgi ve kuramlarına yönelik teorik bilgileri kazanır. (Alan Bilgisi)
4 Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar. (Alan Bilgisi)
5 Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi)
6 Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
7 Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
8 Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi)
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür)
11 Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. (Genel Kültür)
12 Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi)
13 Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür)
14 Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür)
15 Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi)
16 Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4