Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyunla Matematik Öğretimi IME 012 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK,
Dersin Yardımcıları
Arş. Gör. Kevser GÜNAY
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çeşitli oyunları kullanarak matematik öğretimi gerçekleştirmek

Dersin İçeriği
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyun ve oyun türlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Zekâ oyunları/bulmacaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
5 Teknoloji destekli matematik oyunlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun ve oyun türleri
2 Matematiksel oyunlar
3 Matematik öğretiminde oyunların önemi
4 Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
5 Mantık ve zeka oyunları
6 Bulmacalar
7 Matematik ve oyun etkileşimi
8 Ara Sınav
9 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
10 Kültürel matematik oyunları
11 Oyun teorisi
12 Teknoloji destekli matematik oyunları
13 Çeşitli matematiksel kavramların oyun ile öğretimi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
  • Matematik Oyunları (Ahmet Arduç, Altın Nokta Yayınları)
  • Matematik Oyunları - Uzunluk, Alan ve Hacim Hesapları, Ağırlık ve Zaman Ölçüleri (Andrew King, İletişim Yayıncılık)
  • Hızlı Matematik Oyunları (Edward H. Julius , Grifin Kitap)
  • Akıl Oyunları - Zihinsel Matematik Taktikleri (George Lane, Doruk Yayınları)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. X
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. X
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. X
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar X
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. X
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. X
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. X
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. X
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4