Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi ECE 008 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta duyu eğitimi konusunda bilgi ve deneyim

Dersin İçeriği

Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du-yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği-tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beyin ve beyin gelişimi hakkında bilgisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Beyin ve öğrenme ilişkisini anlatır Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Normal gelişim gösteren bebeklerin gelişim özelliklerini bellirtir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimi açıklar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Proje / Tasarım,
7 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimsel materyalleri hazırlar. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Kavramı
2 Beyin ve beyin gelişimi
3 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
4 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
5 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
6 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirme ve izlem
7 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde erken müdahale
8 Ara Sınav
9 Duyu Gelişimi, duyuların gelişim özellikleri
10 Gelişim kuramları ve eğitim programlarında duyu gelişimi
11 Özel gereksinimli bebekler ve çocuklarda duyu gelişimi
12 Prematüre bebekler ve duyu gelişimi
13 Duyuları destekleyici ortam ve duyu materyalleri
14 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde duyusal deneyimler ve etkinlikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed.Bıçakçı Yıldız M., Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Eğiten Kitap.Ankara: 2019

ISBN: 978-605-4757-94-7

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Final 1 12 12
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4