Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | ECE 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta duyu eğitimi konusunda bilgi ve deneyim |
Dersin İçeriği | Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du-yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği-tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin ve beyin gelişimi hakkında bilgisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Beyin ve öğrenme ilişkisini anlatır | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Normal gelişim gösteren bebeklerin gelişim özelliklerini bellirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimi açıklar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimsel materyalleri hazırlar. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim Kavramı | |
2 | Beyin ve beyin gelişimi | |
3 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
4 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
5 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
6 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirme ve izlem | |
7 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde erken müdahale | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duyu Gelişimi, duyuların gelişim özellikleri | |
10 | Gelişim kuramları ve eğitim programlarında duyu gelişimi | |
11 | Özel gereksinimli bebekler ve çocuklarda duyu gelişimi | |
12 | Prematüre bebekler ve duyu gelişimi | |
13 | Duyuları destekleyici ortam ve duyu materyalleri | |
14 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde duyusal deneyimler ve etkinlikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ed.Bıçakçı Yıldız M., Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Eğiten Kitap.Ankara: 2019 ISBN: 978-605-4757-94-7 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |