Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi ECE 005 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Erken Çocuklukta Gelişim I-II

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi ile ilgili kavramsal düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışın tanımını, davranış gelişiminin kuramsal temellerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav, Ödev,
2 Sosyal beceri ve değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
3 okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlikleri kavrar. Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi konusunda yöntemleri bilir. Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Problem davranışların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi sınav
9 Sosyal beceri ve problem Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi pegem Yayınları Durmuş ASLAN

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 video1336812724 2 video şeklindedir. 100,19 MB
0 video1576700921 2 video şeklindedir. 59,88 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar.
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 2 1 2
Final 2 15 30
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4