Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | ECE 004 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde hareket gelişimi ve eğitimi için gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortam-larının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması | |
2 | Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Temel Hareket becerileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | oyun ve hareket arasındaki ilişki | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer); |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |