Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi ECE 004 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde hareket gelişimi ve eğitimi için gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortam-larının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
2 Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Temel Hareket becerileri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 oyun ve hareket arasındaki ilişki Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Yıl içi sınav
10 Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer);

Motor Gelişimi Anlamak (David, L. Gallahue, John C. Ozmun, J. D. Goodway);;

Çocuk ve Spor (Prof. Dr. Sedat Muratlı)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4