Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi ECE 401 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
3 Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
4 Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Performans Görevi, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav,
7 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak ile ilişkili kavramlar
2 Ahlak felsefesinin temel özellikleri
3 Psikolojide Ahlak gelişimi
4 Karakter ve değer kavramları
5 Değerler Eğitimi Yaklaşımları
6 Karakter eğitiminin tarihi temelleri
7 Karakter eğitimin felsefi temelleri
8 Karakter eğitimin toplumsal temelleri
9 Karakter eğitimin psikolojik temelleri
10 Karakter eğitimi yaklaşımları
11 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması
12 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları
13 Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri.
14 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 33 66
Kısa Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3