Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | ECE 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları ve teorik bilgi ile uygulamaları bilen ve çocuklara çevre bilincinin kazandırılması konusunda temel bilgi ve becerileri öğrenerek uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevreye yönelik kavramları bilir.; | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Çevre eğitiminin önemini bilir.; | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; | Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevrenin tanımı | |
2 | Çevre ve çevre kirliliği kavramları | |
3 | Çevre kirliliğine neden olan etkenler | |
4 | Çevre eğitiminin temel esasları | |
5 | Çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler | |
6 | Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin önemi | |
7 | Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin temel ilkeleri | |
8 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
9 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
10 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
11 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
12 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
13 | Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başal, H. A. (2005). Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. İstanbul: Morpa. Önder, A ve H. Gülay (20119 Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi; Sürdürülebilir Gelişim İçin, Nobel Yayınları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |