Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama ECE 206 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Arş.Gör. MEHMET KUMRU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Drama tanım ve anlamını psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramları; drama-oyun ilişkisini; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını; drama ortamı ve öğretmen niteliklerini; dramanın değerlendirilmesini; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirilmesini ve uygulanmasını kazandırmak

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; Drama türleri: eğitsel drama, yaratıcı drama, psikodrama ve sosyodrama vb. kavramlar; Drama eğitiminin; Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; Drama uygulamalarından örnekler. Alanın eğitim amaçlarına uygun drama etkinlikleri hazırlama , örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama teriminin tanımı ve anlamını söyler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Sınav, Performans Görevi,
2 Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama kavramlarını ve aralarındaki farkı bilir Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
3 Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini bilir Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Rol Oynama, Altı Şapka, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
4 Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler Grup Çalışması, Rol Oynama, Soru-Cevap, Altı Şapka, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Drama dersiyle ilgili literatür ve terminoloji ile dersin ölçme değerlendirme sistemi ile ilgili açıklamalar. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Eğitimde Drama yöntemi ve Drama eğitiminin; Dünyada, Türkiyede tarihsel gelişimi. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Drama Türleri; oyun, tiyatro, dramatizasyon, vb diğer yöntem ve uygulamalarla ilişkisi. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Okul öncesi eğitimde dramanın önemi, okulöncesi eğitimde kazandırılması gereken evrensel temel değerler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Dramanın özellikleri ve yararları, Drama Yöntemini Tercih Nedenleri. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Dramada temel kavramlar; drama – oyun ilişkisi Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Dramaya katılabilmek için gerekli bilişsel süreçler, Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Dramanın uygulama aşamaları. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Drama öğretmeninin, liderinin nitelikleri. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Drama uygulama ilkeleri, Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Dramada değerlendirme. Drama uygulamalarından örnekler. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okulöncesi eğitimde drama etkinliklerini oluşturma ve dramatik etkinliklerin planlanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Drama örnekleri, Maske uygulaması ve genel değerlendirme. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları

2. Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım

3.Ömeroğlu, E. (2010).Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık

4.Kama, G. Sarıyüce,Z. (2012). Okul Öncesinde Çocuklarla Drama. Kök yayıncılık.

5.Aksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. Nobel Yayınları.

6.Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi

7.Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

8. İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Editör(ler) : Ruken Akar Vural John W. Somers , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

9. Pantomime Drama, Editör(ler) : Ulvi Arı Maya Akademi Yayınevi, 2015, Ankara.

10. Okul Öncesinde Çocuklarla Drama, Editör(ler) : Gülsen Kama Zeliha Sarıyüce Kök Yayınevi, 2015, Ankara.

11.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara.

12. San, i. (1995). Sanatta Yaratıcılık Oyun Drama. Yaratıcılık ve Eğitim Semineri. Ankara: TED Yayınları, s.71-103.

13.San, İ. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren Bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştirme Bir Disiplin: Eğitsel Drama. Yeni Türkiye Dergisi, 7, 148-160.

14.San, İ. (1999). Türkiye’de Drama Çalışmalarının Dünü ve Bugünü. Cumhuriyet ve Çocuk, 2. Ulusal Çocuk Kültürleri Kongresi (Ed. B. Onur),267-273, Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.

15.San, I. (2001). Eğitimde Dramanın Kısa Tarihçesi. Çağdaş Eğitimde Kültür ve Sanat. 81- 89, İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Yayınları:14.

 

16.San, i. (2002). Yaratıcı Drama-Eğitsel Boyutları. Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar (Ed. H.Ö. Adıgüzel), 81-90, Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 3 3
Ödev 2 3 6
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3