Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ECE 201 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminde doğa ve fen etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Proje / Tasarım,
2 Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önem-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Fenle ilgili kavramların oluşumu-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Fenle ilgili kavramların oluşumu-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Arasınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çevre ve doğa eğitimi-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çevre ve doğa eğitimi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Çevre ve doğa eğitimi-3 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis dökümanları

Ders Kaynakları

Ed. Berrin Akman, (2017)  Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
Kandır A, Can M, Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Alisinanoğlu F, Özbey S, Kahveci G (2011) Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya Akademi
Tahta F (2010). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Eğlenceli Deneyler. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 16 16
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6