Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ECE 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı 36-72 aylar arasındaki çocukların tüm gelişim alanlarına özgü gelişimsel özelliklerini kazandırmaktır. 

Dersin İçeriği

36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişim ile ilgili temel kuramları öğrenir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Gelişim Alanlarını bilir birbirleri ile ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 36-72 aylar arasındaki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 36-72 ay çocukların genel özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocuklukta bilişsel Gelişim, temel özellikleri ve bilişsel gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Erken çocuklukta bilişsel Gelişim, temel özellikleri ve bilişsel gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocuklukta dil Gelişim, temel özellikleri ve dil gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Erken çocuklukta sosyo-duygusal Gelişim, temel özellikleri ve sosyo-duygusal gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Erken çocuklukta kişilik gelişimi, temel özellikleri ve kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Erken çocuklukta ahlak gelişimi, temel özellikleri ve ahlak gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Erken çocuklukta cinsel gelişim, temel özellikleri ve cinsel gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Erken çocuklukta fiziksel gelişim, temel özellikleri ve fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken çocuklukta motor gelişim, temel özellikleri ve motor gelişim ile ilgili kuramlar Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Gelişim alanlarının birbirleriyle ilişkisi Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları, güncel ders kitapları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir.
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar.
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5