Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA, Doç.Dr. MUHAMMET BAKİ MİNAZ, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | FİNAL SINAVI | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı |
Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir. | ||||||
2 | Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar. | ||||||
3 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür | ||||||
4 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir. | ||||||
5 | Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar. | ||||||
6 | Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar. | ||||||
7 | Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür. | ||||||
8 | Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür. | ||||||
9 | Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder | ||||||
10 | Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar. | ||||||
11 | Aile danışmanlığı kuramlarını bilir. | ||||||
12 | Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar. | ||||||
13 | Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar. | ||||||
14 | Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür. | ||||||
15 | Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar. | ||||||
16 | Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır. | ||||||
17 | Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür. | ||||||
18 | Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır. | ||||||
19 | Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür. | ||||||
20 | Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir. | ||||||
21 | Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar. | ||||||
22 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır. | ||||||
23 | Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir. | ||||||
24 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar. | ||||||
25 | Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer. | ||||||
26 | Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir. | ||||||
27 | Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir. | ||||||
28 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar. | ||||||
29 | Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder. | ||||||
30 | Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar. | ||||||
31 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir. | ||||||
32 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken meslek etiğine riayet eder. | ||||||
33 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
34 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri takip ederken (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar, kongreler, çalıştaylar v.b.) basılı ve dijital kaynakları etkin şekilde kullanır. | ||||||
35 | Mesleki konularda alan savunuculuğu ve danışanlar konusunda hak savunuculuğuna önem verir. | ||||||
36 | Sosyal ve dijital bağlamlarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini etkili şekilde ifade eder. | ||||||
37 | Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. | ||||||
38 | Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. | ||||||
39 | Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. | ||||||
40 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bilimsel tutuma, kanıta dayalılığa ve hesap verilebilirliğe önem verir. | ||||||
41 | Psikolojik danışman olarak kendi beden ve ruh sağlığına önem verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |