Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli III (Video Düzenleme ve Oluşturma) BTE 413 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Ömer Faruk GÖKMEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sınıf içi ve uzaktan eğitim derslerinde kullanılacak eğitim videoları oluşturma ve düzenleme.

Dersin İçeriği

Eğitimde video kullanımı, video kayıt ekipmanları, video düzenleme yazılımları, ders notu hazırlama, hikaye tahtası hazırlama, sınıf içi çekimler, sınıf dışı çekimler, alt yazı ekleme, DVD oluşturma ve Webde yayınlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 PC ortamında video oluşturur Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Proje / Tasarım,
2 PC ortamında video düzenler Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Proje / Tasarım,
3 Video kamera ile dış çekim yapar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Proje / Tasarım,
4 Sınıfta video çekim yapar Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav,
5 Stüdyoda video çekim yapar Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Sınav, Proje / Tasarım,
6 Videolara alt yazı ekler Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Proje / Tasarım,
7 Ses ışık gibi teknik yapılandırmayı yapar Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Sınav, Proje / Tasarım,
8 Senaryoyu oluşturan temel öğeleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Proje / Tasarım,
9 Dijital videoların eğitim ortamlarındaki önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Proje / Tasarım,
10 Öğrenme deneyimlerinin zenginleştirilmesinde dijital videonun önemini yaşantı konisi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Proje / Tasarım,
11 Eğitimde Dijital öyküleme ile ilgili temel bileşenleri açıklar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Proje / Tasarım,
12 Okuduğu bir hikayeyi senaryolaştırır Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
13 Tema, Treatment ve Sinopsis öğelerini içeren bir senaryo yazar. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Ödev,
14 Ayrımlama ve Çekim senaryosunu hazırlar, Storyboard oluşturur. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje / Tasarım,
15 Video oluştururken karşılaştığı zorlukları raporlaştırır. Grup Çalışması, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde video kullanımı
2 Video kayıt ekipmanları
3 Video düzenleme yazılımları
4 Eğitim videolarında dikkat edilmesi gereken konular
5 Eğitim videosu için ders notu hazırlama
6 Eğitim videosu için metin hazırlama
7 Hikaye tahtası (storyboard) hazırlama
8 Ara Sınav
9 Sınıf içi çekimlere hazırlanma
10 Sınıf dışı çekimlere hazırlanma
11 Video düzenleme
12 Video alt yazı ekleme
13 DVD oluşturma
14 Webde video yayınalama
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Aydın Kiper Ders Notları

Ders Kaynakları

[2]The Technique of Film and Video Editing, 5.Baskı: History, Theory, and Practice, Ken Dancyger (2010)
[3]Editing Digital Video : The Complete Creative and Technical Guide, Robert M. Goodman, Patrick McGrath (2002

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 30
2. Ödev 20
3. Ödev 20
4. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 5