Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Eğitiminde Literatür Araştırmaları TRE 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarih eğitimi alanında yapılmış araştırmaları inceleyerek çağdaş tarih eğitimine ilişkin perspektif oluşturmak.
Alandaki gelişmeleri değerlendirmek
Alandaki problemleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirmeye çalışmak.
Dersin İçeriği Tarih öğretime kaynaklık eden kitapların araştırılması, tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin ve web sitelerinin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve sorgulamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih eğitimine ilişkin literatürü tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
2 Tarih eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
3 Tarih eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
4 Tarih öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
5 Tarih öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
6 Tarih öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
2 Tarih öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
3 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
4 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
5 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
6 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
7 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
8 Ara sınav Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
9 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
10 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
11 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
12 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
13 Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
14 Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Mustafa Safran, Tarih Nasıl Öğretilir? İstanbul, 2010.
[2]Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır? İstanbul, 2011.
[3] İsmail Hakkı Demircioğlu, Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara, 2005.
[4] Teaching History -Yayınlanan tüm sayılar
[5]History Teacher -Yayınlanan tüm sayılar [50 ye yakın makale kitap ve dergi]
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 2 15 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6