Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Ana Dili Öğretim Programı İnc. TEG 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Tuğba DEMİRTAŞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ülkemizde program geliştirme reform hareketlerine gelişmiş ülkelerin öğretim programları ve bu programların eğitim felsefeleri de kaynak oluşturmaktadır. Bu bağlamda farklı ülkelerin uygulamış oldukları Türkçe öğretim programları ve projelerinin irdelenmesi önem kazanmaktadır. Bu ders bu alanda doktora eğitimi alan öğrencilere Türkçe eğitiminin amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte bir Türkçe öğretim tasarımı için eleştirel bir bakış açısı kazandıracaktır.
Dersin İçeriği Farklı ülkelerin ana dili öğretimi programlarının tarihsel temeller, temel yaklaşım ve vizyonlar, kuramsal çerçeve, öğretim programı ögeleri (kazanımlar, içerik, eğitim durumları, ölçme-değerlendirme) bakımından karşılaştırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı ülkelerin uygulamış oldukları ana dili öğretimi programlarından hareketle Türkçe öğretimi programı tasarlar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını tarihsel temelleri bakımından karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını kuramsal çerçeve bakımından karşılaştırır Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını öğretim programı ögeleri (kazanımlar, içerik, eğitim durumları, ölçme-değerlendirme) bakımından karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının tarihsel gelişimi açısından incelenmesi
2 Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının amaç ve yapı açısından incelenmesi
3 Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının içerik açısından incelenmesi
4 Amerika’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
5 İngiltere’deki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
6 Fransa’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
7 Ara sınav
8 İsveç’teki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
9 Finlandiya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
10 Almanya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
11 Çin’deki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
12 İran’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
13 Kanada’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
14 Japonya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Altbach, Philip G. ve Kelly, Gail P. (1986). New Approach to Comparative Education. Chicago: University of Chicago Press.
Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A yayıncılık: Ankara
Demirel, Özcan. (1992). Karşılaştırmalı Eğitim Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
Holmes, Brain. (1981). Comparative Education: Some Considerations of Method. London: Ailen and Unwin Publication.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6