Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretimi Yöntemleri TEG 506 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkçe öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Türkçe Dersi Programını (2006) ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir.
Dersin İçeriği Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe Dersi Programının temel yaklaşımı olan yapılandırmacılık felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını tanır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Türkçe öğretiminin temel beceri alanlarını (okuma, konuşma, yazma, dinleme) tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Türkçe öğretiminde kullanılan stratejileri tanır ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
4 Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini tanır ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
5 Türkçe öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
6 Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Türkçe öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçe Dersi Programının (2006) temel yaklaşımı: Yapılandırmacılık felsefesi ve eğitim alanındaki uygulamaları.
2 Türkçe öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları.
3 Türkçe öğretiminin genel amaçları.
4 Türkçe öğretiminin temel beceri alanları.
5 Türkçe öğretiminde kullanılan stratejiler
6 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler
7 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler
8 Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler
9 Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler
10 Türkçe öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyaller.
11 Türkçe Dersi Programında (2006) yer alan temalar/konular
12 Türkçe Dersi Programının (2006) uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği
13 Okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler
14 Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri ve Yeni Yaklaşımlar. Akçağ Yayınları
Arıcı, A.F. (2010).Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem ve Teknikler. Atatürk Üniversitesi Dergisi.
Güneş, F.( 2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, S: 1-21.
Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayınları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6