Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Vatandaşlık Eğitimi | SNF 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilim uzmanı olacak öğretmenlerin vatandaşlık kavramı ve türleri üzerine bilgi sahibi olmalarını sağlamak, etkin vatandaşlık eğitimi ile ilgili bilimsel yayınları takip ederek güncel vatandaşlık eğitimi uygulamalarını hayata geçirmelerini desteklemektir. |
Dersin İçeriği | Vatandaşlık kavramı ve vatandaşlık türleri, etkin vatandaşlık kavramı, vatandaşlık eğitiminin önemi ve gerekliliği, vatandaşlık eğitiminin tarihi gelişimi, vatandaşlık eğitiminde yaşanan sorunlar, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinin vatandaşlık eğitimi bağlamında değerlendilirmesi, vatandaşlık eğitiminde okuryazarlık becerileri, vatandaşlık eğitimine yönelik uygulamalar, vatandaşlık eğitimine ilişkin araştırmaların incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vatandaşlık kavramı ve vatandaşlık türleri ile ilgili bilgi sahibi olma | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
2 | Vatandaşlık eğitiminin gerekliliğini kavrama | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | Etkin vatandaşlık eğitimine yönelik uygulamalar tasarlayabilme | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
4 | Vatandaşlık eğitimine yönelik bilimsel araştırma planlayabilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vatandaşlık kavramı ve vatandaşlık türleri The concept of citizenship and types of citizenship | |
2 | Etkin vatandaşlık türleri The concept of active citizenship | |
3 | Vatandaşlık eğitiminin önemi ve gerekliliği The importance and necessity of citizenship education | |
4 | Vatandaşlık eğitiminin tarihsel gelişimi Historical development of citizenship education | |
5 | Vatandaşlık eğitiminde sorunlar Problems in citizenship education | |
6 | Hayat bilgisi, sosyal bilgiler, insan hakları yurttaşlık ve demokrasi ders programlarının vatandaşlık eğitimi bağlamında değerlendirilmesi | |
7 | Vatandaşlık eğitiminde okuryazarlık becerileri | |
8 | Vatandaşlık eğitiminde okuryazarlık becerileri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Vatandaşlık eğitiminde uygulamalar | |
11 | Vatandaşlık eğitiminde uygulamalar | |
12 | Vatandaşlık eğitimi alanında yürütülen bilimsel araştırmaların incelenmesi | |
13 | Vatandaşlık eğitimi alanında yürütülen bilimsel araştırmaların incelenmesi | |
14 | Vatandaşlık eğitimi alanında hazırlanan araştırma önerilerinin sunulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kan, Ç. (2009). Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 895-904. Yücel, H. A. (2011). İyi vatandaş iyi insan. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Ünal, F. (2019). Vatandaşlık yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi. Şen, A. (2019). Vatandaşlık eğitiminde değişiklik ve süreklilikler: 2018 sosyal bilgiler öğretim programı nasıl bir vatandaşlık eğitimi öngörüyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 1-28. Banks, J. A. (2008). Diversity, group identity, and citizenship education in a global age. Educational researcher, 37(3), 129-139 Çelik, H. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık eğitiminin bugünkü durumu ve geleceğine ilişkin görüşleri.Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir. | X | |||||
3 | Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder. | X | |||||
4 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar. | ||||||
7 | Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar. | X | |||||
11 | Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir. | X | |||||
12 | İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |