Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Türkçe Öğretimi SNF 502 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler Doç.Dr. DURSUN AKSU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlkokulda Türkçe dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesine yönelik edinilen bilgi, tutum ve becerileri planlayabilme ve uygulayabilme.

Dersin İçeriği

  1. Dinleme

    1. Dinleme sürecinin tanımlanması

    2. Dinleme türleri

    3. Dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları

    4. Dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) (listening difficulty/disorder)

  2. Konuşma

    1. Konuşma sürecinin tanımlanması

    2. Konuşma türleri

    3. Konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları

    4. Konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)

  3. Okuma 

    1. Okuma sürecinin tanımlanması

    2. Okuma türleri

    3. Okuduğunu anlama strateji, yöntem ve teknikleri

    4. Okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)

  4. Yazma

    1. Yazma sürecinin tanımlanması

    2. Yazma türleri

    3. Yazma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri

    4. Yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)

  5. Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

  6. Türkçe dersi öğrenme ve öğretme süreci

  7. Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri

  8. Diğer ülke dil öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe dinleme, onuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Türkçe dersi öğretim programını kavrar. Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Türkçe dil becerilerinin öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları belirleyip çözebilir. Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme, Ödev, Sınav,
4 Türkçe dersini yeni yaklaşımları dikkate alıp planlar ve uygular. Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
2 Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
3 Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
4 Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
5 Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
6 Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
7 Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
8 Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi)
9 Ara Sınav
10 Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Türkçe dersi öğrenme ve öğretme süreci
11 Diğer ülke dil öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
12 Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri
13 İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar
14 İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

(1) Akyol, H (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık

(2) Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe Öğretimi

(3) Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. John Wiley & Sons.

(4) Anderson, A. & Lynch, T. (2003). Listening. Oxford: Oxford University Press.

(5) Catts, H. W., & Kamhi, A. G. (Eds.). (2005). The connections between language and reading disabilities. Psychology Press.

(6) MacArthur, C. A., Graham, S., & Fitzgerald, J. (Eds.). (2008). Handbook of writing research. Guilford Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)