Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme Kuramları SNF 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Asena AYVAZ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğretmenlerin öğrenme kuramlarını etkin bir şekilde bilmeleri ve bu kuramları terinde ve doğru olarak kullanmalarını sağlayacak bilgi birikimi elde etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğretim teorilerine genel bakış, öğretim teorilerinin gelişimi, davranışçı yaklaşım, bilişsel öğrenme kuramı, yapılandırmacı yaklaşım, bilgi süreç teorisi, düşünme ve düşünme süreçleri, durumlu öğrenme, sosyal öğrenme kuramı, yaparak yaşayarak öğrenme, ilköğretim programı ve öğretim kuramları, öğretim kuramları ve ilköğretimde uygulama örnekleri, öğretim kuramları ve ölçme-değerlendirme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışçı yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Bilişsel yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı hakkında bilgi sahidir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Düşünme ve düşünme süreçleri açıklar Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav,
5 Durumla öğrenme örneklerle açıklar Anlatım, Sınav,
6 Öğrenme kuramlarını ve ilköğretimde uygulamalarını örneklerle açıklar Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
7 Öğrenme kuramlarının değerlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretim Teorilerine Genel Bakış
2 Öğretim Teorilerinin Gelişimi
3 Davranışçı Yaklaşım
4 Bilişsel Öğrenme Kuramı
5 Yapılandırmacı Yaklaşım
6 Bilgi Süreç Teorisi
7 Düşünme ve Düşünme Süreçleri
8 Durumlu Öğrenme
9 Sosyal Öğrenme Kuramı
10 İlköğretim Programı ve Öğretim Kuramları
11 Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri
12 Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri
13 Öğretim Kuramları ve Ölçme ve Değerlendirme
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6