Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisi Eğitimi ve İnsan Sağlığı | ILF 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans düzeyinde Genel Biyoloji veya İnsan Sağlığı ile ilgili ders almış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık konusunda bilinçli ve kötü alışkanlıklardan uzak sağlıklı bir neslin meydana gelebilmesi, diğer konularda olduğu kadar sağlık konusunda da yeterli bilgi ve davranışa sahip olan öğretmenlerin öğrencilerine bu bilgi ve davranışları aktarması ile mümkün olur. Bu açıdan sağlıklı ve huzurlu bir gelecek için sağlık bilgisi konusunda eğitilmiş nesillerin yetiştirilmesinde, yeterli düzeyde eğitim almış öğretmenler ayrı bir önem taşımaktadır. Dersin amacı, fen eğitimi içinde sağlık eğitiminin önemini kavrayarak, daha sağlıklı bireyler yetiştirme bilincine sahip olabilmektir. |
Dersin İçeriği | *Daha sağlıklı bireyler yetiştirebilmek için eğitimin önemi *Fen eğitiminde sağlık ile ilgili verilmesi gereken bilgilerin önemi *İnsan sağlığı ve fen eğitimi arasında ilişki *Fen eğitimi içinde insan sağlığını koruma ve hastalıklarla mücadele edebilmeyi kapsayan kavramlar *Sağlıkla ilgili son gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme | |
2 | İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi | |
3 | İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların değerlendirilmesi | |
4 | İnsan sağlığı ile ilgili teknolojik gelişmelerin tartışılması | |
5 | Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi ve yaşamdaki yeri | |
6 | İlköğretim Fen Bilgisi ders kitaplarında sistemler ve sağlığı ile ilgili ünitelerin incelenmesi | |
7 | Sağlıklı bireyler yetişmesinde eğitimin rolü | |
8 | Ara sınav | |
9 | Fen eğitiminde insan sağlığının yer alması neden önemlidir İnceleme-araştırma konusu | |
10 | Fen laboratuarlarında sağlığın korunmasına yönelik alınması gereken tedbirler (laboratuar güvenliği) neden önemlidir İnceleme- araştırma | |
11 | Türkiye'de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması | |
12 | Konu ile ilgili makale sunumu | |
13 | Konu ile ilgili makale sunumu | |
14 | Dönem boyu yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanına ait ders notları kullanılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Guiberrt J J (2000).Sağlık Çalışanları İçin Eğitim Kitabı. 6. Baskı. Dünya Sağlık Örgütü, CENEVRE 2. Sözen C (2007). Sağlık Eğitimi. Palme Yayıncılık 3. Fişek N.H. Halk Sağlığına Giriş, Ankara, 1983. 4. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Genişletilmiş II. Baskı, Ankara, 2012. 5. Sağlık ve Eğitim ile ilgili tezler ve makaleler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|