Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uydu Görüntüleri İle Coğrafi Bilgi Sistemleri | YBS 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su, bitki örtüsü gibi doğal kaynakları, hava ve iklim,küresel ısınma, kirlilik, afet, kentleşme gibi verilerin değerlendirilerek analiz edilmesi ve değişimlerin incelenmesi |
Dersin İçeriği | Recognizing satellite data sets and their intended use, extracting and processing vector and raster data, displaying them, making temporal change analysis |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılama ve uygulama alanlarını öğrenir, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
2 | Uydu alıcılarından elde edilen veri setlerini, zamansal ve mekansal çözünürlüklerle elde edebilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Farklı problemleri tanımlama, modelleme ve çözmek için uydu görüntüleri kullanır | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama Yöntemleri | |
2 | Uzaktan algılama | |
3 | Uydu görüntü çeşitleri ve çözünürlükleri | |
4 | Jeo-uzamsal analize giriş, görüntü hesaplamaları ve kompozit oluşturma | |
5 | CBS raster veri ve vektör veri uygulamaları | |
6 | Fonksiyonlarla bitki örtüsü indeksi uygulaması | |
7 | Hava kirlilik parametreleriyle mapping uygulaması | |
8 | Jeo-uzamsal analiz uygulamaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Arazi kullanımı / arazi örtüsü sınıflandırması | |
11 | Uzaktan algılama ile yanmış alanların tespiti | |
12 | Sahillerde kıyı değişim sınırlarının belirlenmesi | |
13 | Özet Uydu Verileri Oluşturma | |
14 | CBS Verilerini Grafiklendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mutanga, O., & Kumar, L. (2019). Google earth engine applications, Remote Sensing---Borra, S., Thanki, R., & Dey, N. (2019). Satellite image analysis: clustering and classification. Singapore: Springer. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir | X | |||||
2 | Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur | X | |||||
3 | Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip | X | |||||
4 | Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur | ||||||
5 | :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder | X | |||||
6 | Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder | X | |||||
7 | Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar | X | |||||
8 | :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır | X | |||||
9 | :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar | X | |||||
10 | Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |