Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Veri Analizi | YBS 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Temel Veri Analizi Uygulamaları |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin genel amaçları: çoklu değişken analizinin temelleri ve çoklu değişken analizi teknikleri hakkında bilgi vermek, Yapısal Eşitlik Modeli teorisi ve uygulamalarını anlatmaktır |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Değişkenleri gruplayan analizleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
3 | Denekleri gruplayan analizleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Belirli değişken(ler)e göre gruplar arası farklılık analizleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Karmaşık ilişki örüntüsüne sahip modelleri uygun yöntemle çözerek yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Faktör Analizi | |
2 | Ayırma Analizi | |
3 | Kümeleme Analizi | |
4 | Çok Boyutlu Ölçekleme | |
5 | İki Yönlü Varyans Analizi | |
6 | Çok Değişkenli Varyans Analizi | |
7 | Çok Değişkenli Kovaryans Analizi | |
8 | ARASINAV | |
9 | Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş | |
10 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | |
11 | Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması | |
12 | Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması | |
13 | Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Internet kaynakları, veri setleri öğrencilerle paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı. Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir | X | |||||
2 | Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur | X | |||||
3 | Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip | X | |||||
4 | Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur | X | |||||
5 | :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder | X | |||||
6 | Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder | X | |||||
7 | Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar | X | |||||
8 | :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır | X | |||||
9 | :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar | X | |||||
10 | Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |