Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış Semineri | YNO 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, atfetme, kişilik, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini, çatışma, stres ve zaman yönetimi, örgütsel bağlılık, güven, yıldırma, tükenmişlik gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara ve örgütsel davranışta yeni açılımlara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini özgün şekilde birleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Hamilik ve Koçluk süreçlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Örgütsel bağlılık, güven ve adalet kavramlarını irdeler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Psikolojik sözleşme ve Örgütsel Vatandaşlık davranışlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
9 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini ölçütlere göre eleştirir. | Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algılama, Atfetme ve Öğrenme | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | Motivasyon ve İş Tatmini | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Tutumların Gelişim ve Değişimi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | İletişim ve Beden Dili | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | Çatışma, Stres ve Zaman Yönetimi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | Hamilik (Mentoring) ve Koçluk | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | |
8 | Örgütlerde Güven | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | Örgütsel Bağlılık | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
10 | Psikolojik Sözleşme | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Yıldırma (Mobbing) ve Zorbalık | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Tükenmişlik ve Engellenme | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | Örgütsel Davranışta Yeni Açılımlar | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
Ders Kaynakları | Özen Kutanis, R. 2016, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları II, Gazi Kitabevi, Ankara. Özen Kutanis, R. 2015, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları I, Gazi Kitabevi, Ankara. Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst.:Avcıol Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
3 | Orijinal konu üzerine derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirlemek | ||||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olma | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesid | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |