Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinamik Programlama | UYP 602 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerçek ortamda işletmeler karar aşamasında kararlarını etkileyen birçok unsurla karşı karşıya kalmaktadır. Bu değişkenler dikkate alınmadan alınan kararlarda uygun kararı vermek zor olmaktadır. Dersin amacı bu tip durumlarda kararın doğruluğunu arttırmaya yönelik yöntemleri katılımcılara aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, yukarıda bahsedilen çıktıları sağlamak için algoritmalar ile bunlar ile çözülen karar modellerinin yorumlanabilme kapasitesinin arttırılması için yöntemler öğretilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Dinamik karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Karar modellerinde çok amaçlılık terminolojini kavrar ve çok amaçlı modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Dinamik modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimalite ve dinamik programlama | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
2 | Dinamik programlama ve değişkenlerin belirlenmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
3 | Dinamik programlamanın elemanları | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
4 | Model oluşturulması ve Model kurma sorunu | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
5 | Yükleme problemi sürecinin dinamik programla ile çözümü | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
6 | Olasılık hesabı ve dinamik programlama yaklaşımı | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
7 | Malzeme değişimi ve teknolojik yeterlilik | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
8 | Malzeme ihtiyaç planlamada yer değiştirme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
9 | İhtiyaç problemleri, karar ve dinamik programlama kavramı | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
10 | Stok problemleri | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
11 | Çok periyotlu üretim ve stok problemi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
12 | Tartışma ve örnek olay çalışması | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
13 | Stok kısıtlı sabit değişkenli durumlar | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
14 | Konuların genel özeti ve tekrarı | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dinamik Programlama Ders Notları, Murat Ayanoğlu |
Ders Kaynakları | Applied Dynamic Programming, Richard Bellman, Princeton,NJ. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler | ||||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |