Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MUH 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDÜSSAMED KOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDÜSSAMED KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilimsel araştırma konularında temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmalara giriş ve temel kavramlar | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi ve Eleştirel Kaynak Taraması | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
3 | Hipotez ve araştırma sorusu oluşturma | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
4 | Araştırma stratejisi belirleme | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
5 | Araştırma evreni ve örnekleme, Araştırma Etiği | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
6 | Araştırmada ölçme ve ölçekler | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
7 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
9 | Nitel araştırma desenleri | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
10 | Araştırma Raporunun Yazılması | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
11 | Seminer | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
12 | Seminer | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
13 | Seminer | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
14 | Seminer | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık Gürbüz, S. Şahin, F., (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. Neuman, W.Lawrence (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches (3rd Edt.), Pearson. Christensen, Lary B., Johnson, R.Burke & Turner, Lisa A. (2011) Research Methods, Design and Analysis (11th Edt.) Pearson. Ghauri, Pervez & Gronhaug, Kjell (2010) Research Methods in Business Studies (4th. Edt.) Prentice Hall. Dul, Jan & Hak, Tony (2008) Case Study Methodology in Business Research, Elsevier Ltd. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe ve finanstaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayın | X | |||||
2 | Organizasyonlarda muhasebe ve finans ile ilgili konularda bilgi sahibi olun. | X | |||||
3 | Muhasebe ve finansmanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar. | X | |||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | X | |||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | X | |||||
6 | Muhasebe ve finans" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | X | |||||
7 | Muhasebe ve finansla ilgili sorunlara uygun çözümler bulur | X | |||||
8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir | X | |||||
9 | Muhasebe ve finans alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | X | |||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |