Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halı Kilim Tasarımı II | HKE 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Selçuklu, Bergama ve Uşak halı yüzey planlarının tanıtılması ve bu halılarda kullanılan motiflerden çıkışlı özgün tasarım yapılması |
Dersin İçeriği | Anadolu halılarındaki yüzey planları ve desen üretme yöntemlerinin kavratılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bergama ve Uşak halılarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Geometrik halıların planlarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Bergama ve Uşak halılarının tasarım ve teknik özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Seccade planını ve tiplerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Yeni tasarımlar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Zili tasarımı yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları hakkında bilgilendirme. | |
2 | Selçuklu, Bergama ve Uşak halılarının yüzey planlarının tanıtılması. | |
3 | Motif araştırması. | |
4 | Motif araştırması. | |
5 | Seçilen motiflerle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
6 | Seçilen birimle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
7 | Seçilen motiflerle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
8 | Seçilen eskizlerin renk denemelerinin yapılması. | |
9 | Seçilen eskizlerin renk denemelerinin yapılması. | |
10 | Tasarımların guaj tekniği ile renklendirilmesi. (35x50 cm.) | |
11 | Tasarımların guaj tekniği ile renklendirilmesi. (35x50 cm.) | |
12 | Tasarımların guaj tekniği ile renklendirilmesi. (35x50 cm.) | |
13 | Tasarımların guaj tekniği ile renklendirilmesi. (35x50 cm.) | |
14 | Tasarımların guaj tekniği ile renklendirilmesi. (35x50 cm.) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları. |
Ders Kaynakları | Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |