Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihi SNT 102 2 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, geçmişteki sanatsal gelişmenin temeline hedeflenir.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanatın doğuşundan ve onun farklı safhalarından bahseder.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanatın kültürün bir ögesi olduğunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Sanatın uygarlıklara özgü olarak şekillendiğini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat Tarihi Dersine Giriş
2 Tarih Öncesi Devirlerde Avrupa'da Sanat
3 Tarih Öncesi Devirlerde Anadolu'da Sanat
4 Mezopotamya'da Sanat
5 Mısır'da Sanat
6 Girit Adası'nda Sanat
7 Yunan Anakarası'nda Sanat
8 Anadolu Uygarlıkları'nda Sanat
9 Yarıyıl içi sınavı(Vize)
10 Yunan Uygarlığı'nda Sanat
11 Asya'da Sanat
12 İtalya Yarımadası'nda Sanat
13 Romalılar Sonrası Avrupa'da Sanat
14 Amerika´da Sanat
Kaynaklar
Ders Notu

Derste ders notları yazdırılır; gerektiğinde derste ders notları fotokopi olarak dağıtılır; belli durumlarda temel nitelikli kitapların belli kısımlarına yönlendirilir.

Ders Kaynakları

TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Yayınları, Ankara 1979.; GOMBRICH,E.H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 1976.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 8 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4