Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.Seç. Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar Destekli Eğitim OOE 422 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Menevşe

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; erken çocukluk dönemi çocuklarının düzeylerine göre bilgisayar kullanımının faydalarını kazandırmak, teknolojinin çocuk gelişimi ve eğitiminde etkisini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim teknolojisi, Bilgisayar ve eğitim, Bilgisayar destekli eğitim, Çocuk gözüyle bilgisayar, Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin gerektirdikleri, Erken çocukluk döneminde bilgisayar destekli eğitim programları ve nitelikleri, Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı, Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar, Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin ve yazılımların niteliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Bilgisayar destekli eğitimin öğretmeye etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Erken çocukluk döneminde bilgisayar yoluyla iletişim ve etkileşimi öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Bilgisayar destekli eğitim, Çocuk gözüyle bilgisayar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin gerektirdikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Erken çocukluk döneminde bilgisayar destekli eğitim programları ve nitelikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları

Ders Kaynakları

(1) Kol, S. (2017). Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı. Ankara: Pegem Akademi.
(2) Arı, M. ve Bayhan, P. (2005). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. İstanbul: Epsilon Yayınları.
(3) Kol, S. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) altı yaş çocuklarına zaman ve mekân kavramlarını kazandırmaya etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 6 5 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5