Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç:Drama ve Animasyon Uygulamaları OOE 432 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Drama ve animasyonla ilgili temel kavramlar, drama ve animasyon türleri, drama ve animasyonun çocuk eğitiminde kullanılması vb. bilgi ve becerilerin kazandırılması sağlamak

Dersin İçeriği

Animasyon ve dramanın tanımı, dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri, dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumlar, erken çocuklukta drama ve animasyon etkinliklerini uygulama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama ve animasyonla ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Eğitici dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yerini açıklar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumları açıklar Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev,
4 Drama ve animasyon öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
5 Animasyon etkinliklerini uygular Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
6 Drama etkinliklerini uygular Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve çocuklarla dramanın tarihçesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Eğitici dramanın çocuğun gelişimindeki yeri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Dramada eğitim ortamlarının düzenlenmesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Dramada eğitimcinin rolü Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Drama uygulamaları sırasında göz önüne alınması gereken koşullar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Dramatik etkinliklerde taklidi oyun, dramada hareket çalışmaları, dramada pandomim, dramada rol oynama Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Dramada doğaçlama, dramatik etkinliklerde dramatizasyon, dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama, dramada hikayelerden oyunlar oluşturma, dramatik etkinliklerde yaratıcı dans Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Ara Sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Animasyonun çocuk için önemi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Okul öncesi eğitimde animasyon Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Animasyon hazırlamada dikkat edilecek noktalar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çocuk animatörlüğü, çocuklara yönelik animasyon etkinlikleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çocuk aktivitelerine uygun kostüm ve aksesuar hazırlama Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Çocuklarla birlikte çeşitli animasyon uygulamaları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömeroğlu E, Yayla Ceylan Ş,Erbay F, Özyürek A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde
Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Önder A (2010) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Balaban S (2010). Çocuklara Yönelik Uygulamalı Animasyon Etkinlikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Özer D (2006). Animasyon. Ankara: Kök Yayınevi
Demiriz S, Koç F, Karadağ A, Koca A, Ulutaş İ (2010). Dramatizasyon Araçları Ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/animasyon. 14.06.2012
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/cocukkos. 14.06.2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5