Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
M.B Seç.III: İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Ata. Ders.Prg.İnc SBE 412 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlköğretimde yer alan TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ilişkin analiz

Dersin İçeriği

İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarını inceleme, örnek etkinlikler ve ölçme değerlendirme araçları geliştirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlköğretim TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Dersin kazanımlarına ilişkin örnek etkinlikler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Derse ilişkin ölçme değerlendirme araçları geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Atatürk’ün çocukluk dönemi ve öğrenim hayatına ilişkin kazanımlar
3 Atatürk’ün askerlik hayatına ilişkin kazanımlar
4 Birinci Dünya Savaşı ve sonrası gelişmelere ilişkin kazanımlar
5 Milli Mücadele hazırlık dönemine ilişkin kazanımlar
6 Kurtuluş Savaşı Cepheler dönemine ilişkin kazanımlar
7 Sevr, Mudanya ve Lozan anlaşmalarına ilişkin kazanımlar
8 Ara sınav
9 Sosyal alanda yapılan inkılaplara ilişkin kazanımlar
10 Siyasal alanda yapılan inkılaplara ilişkin kazanımlar
11 Atatürkçülük ve Atatürk ilkelerine ilişkin kazanımlar
12 Atatürk dönemi Türk dış politikasına ilişkin kazanımlar
13 Atatürk’ün ölümünün etkilerine ilişkin kazanımlar
14 İkinci Dünya Savaşı ve sonrası gelişmelere ilişkin kazanımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

MEB, TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Programı
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5