Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk. Seç.I: Origami İle Matematik IME 230 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Soyut kavramlar içerdiği için öğrenciler tarafından kavranması ve akılda tutulması zor olan matematik dersinin, origami yardımıyla görselleştirilmesini sağlamak ve şekiller arasındaki ilişkileri kavramalarına yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Origaminin tanımı, tarihi, çeşitleri, teknolojide kullanımı, çocuk gelişimine katkıları, Origamide işaretlerin anlamları, katlama teknikleri, temel formlar, Origami ile kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme, doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti,iki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler, 3-boyutlu katı cisimler elde etme, origami ile kesirlerin anlatımı, origami modelleri ile matematiksel ispatlar, simetri ve konikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katlama tekniklerini uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 İki boyutlu geometrik şekilleri tasarlar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Basit 3-boyutlu geometrik katı cisimleri oluşturur. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Origami ile kesirlerin anlatımını ifade eder. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
5 Origami modelleri ile basit matematiksel ispatları açıklar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demetini origami ile yorumlar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Origamide kullanılan işaretlerin anlamları
2 Katlama teknikleri
3 Origami çeşitleri
4 Temel formlar
5 Kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme
6 Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti
7 İki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler
8 Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme
9 Arasınav
10 Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme
11 Origami ile kesirlerin anlatımı
12 Origami modelleri ile matematiksel ispatlar
13 Origami modelleri ile matematiksel ispatlar
14 Simetri ve konikler
Kaynaklar
Ders Notu

Tacer,N.,(2007). Origami 1-2-3, Gürer Yayınları.

Hülya Gür, Matematik ve Origami, Nobel Yayınları

Ders Kaynakları

Origami ile ilgili web siteleri
Konu ile ilgili yayınlanmış makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4