Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç II (Besinler ve Sağlıklı Beslenme) FBE 462 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin besinler ve sağlıklı beslenmenin önemini anlamalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel Beslenme İlkeleri: Beslenmenin tanımı ve önemi, Yeterli ve dengeli beslenmek için gerekli olan besin öğeleri, Vücut çalışmasındaki etkinlikleri; Besinler: Besin grupları, Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler, Mineraller, Vitaminler, Suyun organizmadaki görevleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beslenme ve Temel Beslenme İlkelerini tanımlar ve önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Yeterli ve dengeli beslenmek için gerekli olan besin öğelerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Vücut çalışmasındaki etkinlikleri özetler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Besinler ve Besin gruplarını gösterir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Karbonhidratlar, Yağlar, Proteinler, Mineraller, Vitaminler, ve Suyun organizmadaki görevlerini ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Sağlıklı beslenmenin önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beslenme ve önemi, besin seçimi [1] 1-12, [2] 4-10
2 Enerji üretimi ve düzenlenmesi [3] 12-19
3 Karbonhidratlar ve işlevleri [2] 20-23
4 Proteinler ve işlevleri [4] 3-6
5 Yağlar ve işlevleri [1] 17-26
6 Vitaminler ve işlevleri [5] 2-4
7 Su ve metabolik önemi [3] 31-41
8 Ara sınav
9 Mineral maddeler ve işlevleri [1] 27-32
10 Metabolizma ve düzenlenmesi [4] 6-13
11 Gebe ve emziren bayanlarda ve çocuklarda beslenme [1] 27-75
12 Beslenme kaynaklı hastalıklar [2] 1-7
13 Toplu beslenme endüstrisi [6] 17-25
14 Diyet analizi [6] 25-34
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Baysal, A.;Beslenme,Ankara-1990
[2] Kavas, A.;Sağlıklı Yaşam İçin Doğru Beslenme, İstanbul-2000
[3] sağlıklı beslenme www.maltepe.edu.tr/destek_birimleri/sks/saglik_dokuman/sagliklibeslenme.pdf

[4] sağlıklı beslenme www.bilkent.edu.tr/~bilheal/aykonu/Ay2003/June03/sagliklibeslenme.html - 13k

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5