Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Tarihi SRM 315 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Seramik Tasarım tarihindeki gerek teknik gerekse teknoloji alanındaki gelişmelerin aktarılması.  

Dersin İçeriği

 Neolitik dönemden günümüze Seramik tasarımı alanında her türlü gelişimin irdelenmesi ve yorumlanması 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geçmişten günümüze seramik tasarımı ve tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri dönemsel olarak öğrenir Anlatım, Tartışma, Gösteri, Sınav,
2 Alanındaki seramik tasarımcılarını dönemsel olarak tanır ve bilir Gösteri, Tartışma, Anlatım, Sınav,
3 Alanındaki seramik fabrikalarını dönemsel olarak tanır ve bilir Gösteri, Tartışma, Anlatım, Sınav,
4 Seramik alanında yapmış olduğu çalışmalarında bu dersten almış olduğu teorik bilgiyi kullanır ve ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş biçiminin öğrencilere aktarılması
2 Neolitik Dönem seramik formlarının incelenmesi
3 Tunç Çağı seramik formlarının incelenmesi
4 Orta çağ dönemindeki seramik üretiminde kullanılan ekipmanların ve kalıp sistemlerinin aktarılması
5 Rönesans döneminde tasarım alanındaki gelişmelerin tartışılması
6 1. Endüstri Devrimi nedenleri ve sonuçlarının tartışılması, seramik tasarımı alanındaki gelişimine olan etkilerin aktarılması
7 Kısa Sınav
8 2. Endüstri Devrimi nedenleri ve sonuçlarının tartışılması, seramik tasarımı alanındaki gelişimine olan etkilerin aktarılması
9 Arts&Crafts dönemi ve tasarım okullarının incelenmesi
10 Artdeco dönemi ve tasarımlarının incelenmesi
11 Bauhaus dönemi ve tasarım okullarının incelenmesi
12 Dieter Rams ve tasarım öğretilerinin yorumlanması
13 Ulusal ve Uluslararası Seramik fabrikalarının ve tasarımcılarının irdelenmesi
14 Ara Sınav
Kaynaklar
Ders Notu

Evans, Barrie; Powell, James A.; Talbot, Reg (1986) Changing Design, John Wiley&Sons

McCarthy, Fiona (1986), British Design Since 1880, Lund Humphries, London 

Fiell, Charlotte and Peter (2001) Deigning The 21st Century, Taschen, China

Sağocak, Mehtap (2003) Tasarım Tarihi Endüstri Tasarımında 250 Yıl, Uludağ Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Bursa

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır.
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar.
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler.
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 2 36 72
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
Kısa Sınav 1 8 8
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4