Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Tarihi | SRM 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik Tasarım tarihindeki gerek teknik gerekse teknoloji alanındaki gelişmelerin aktarılması. |
Dersin İçeriği | Neolitik dönemden günümüze Seramik tasarımı alanında her türlü gelişimin irdelenmesi ve yorumlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geçmişten günümüze seramik tasarımı ve tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri dönemsel olarak öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, |
2 | Alanındaki seramik tasarımcılarını dönemsel olarak tanır ve bilir | Gösteri, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Alanındaki seramik fabrikalarını dönemsel olarak tanır ve bilir | Gösteri, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
4 | Seramik alanında yapmış olduğu çalışmalarında bu dersten almış olduğu teorik bilgiyi kullanır ve ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş biçiminin öğrencilere aktarılması | |
2 | Neolitik Dönem seramik formlarının incelenmesi | |
3 | Tunç Çağı seramik formlarının incelenmesi | |
4 | Orta çağ dönemindeki seramik üretiminde kullanılan ekipmanların ve kalıp sistemlerinin aktarılması | |
5 | Rönesans döneminde tasarım alanındaki gelişmelerin tartışılması | |
6 | 1. Endüstri Devrimi nedenleri ve sonuçlarının tartışılması, seramik tasarımı alanındaki gelişimine olan etkilerin aktarılması | |
7 | Kısa Sınav | |
8 | 2. Endüstri Devrimi nedenleri ve sonuçlarının tartışılması, seramik tasarımı alanındaki gelişimine olan etkilerin aktarılması | |
9 | Arts&Crafts dönemi ve tasarım okullarının incelenmesi | |
10 | Artdeco dönemi ve tasarımlarının incelenmesi | |
11 | Bauhaus dönemi ve tasarım okullarının incelenmesi | |
12 | Dieter Rams ve tasarım öğretilerinin yorumlanması | |
13 | Ulusal ve Uluslararası Seramik fabrikalarının ve tasarımcılarının irdelenmesi | |
14 | Ara Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Evans, Barrie; Powell, James A.; Talbot, Reg (1986) Changing Design, John Wiley&Sons McCarthy, Fiona (1986), British Design Since 1880, Lund Humphries, London Fiell, Charlotte and Peter (2001) Deigning The 21st Century, Taschen, China Sağocak, Mehtap (2003) Tasarım Tarihi Endüstri Tasarımında 250 Yıl, Uludağ Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Bursa |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 36 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |