Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi II (Endüstriyel Seramik) SRM 426 8 4 + 2 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır.
Dersin İçeriği Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
3 Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev,
5 Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yedinci yarı yıl da modelleri yapılmış olan tasarımların alçı kalıp yapımına devam edilir.
2 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
3 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
4 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
5 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
6 Şekillendirme yapılacak çamurun hazırlanması ve deneylerin yapılması.
7 Seramik döküm çamurundan şekillendirme yapılır.
8 Şekillendirme işlemine devam edilir.
9 Rötuş ve silim yapılır, bisküi pişirim yapılır.
10 Tasarımı yapılmış ürünlerin tümüne birinci pişirimden vize notu verilir.
11 Sır ve dekor araştırması yapılır.
12 Sırlı pişirim.
13 Dekorlu pişirim.
14 Dekorlu pişirim.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır.
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Performans Görevi (Atölye) 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 255
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,2
Dersin AKTS Kredisi 10