Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları II RSM 334 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hazır yapım ve endüstri ürünü nesnelerin çağdaş sanatta yer alma biçimlerinin yapıt merkezli olarak analiz edilmesi.
Dersin İçeriği 16.yy´da nesnenin sanat yapıtına konu olmasıyla birlikte günlük yaşam ve bu yaşamın nesneleri yapıtlara konu olmuştur. POst-ikonoklast bir anlatım biçimi olarak değerlendirilebilecek olan bu betimlemeler, 20.yy´da betimlemenin yerini tekrar ve çoğaltımla birlikte nesnenin bizzat kendisine bırakmıştır. Günlük kullanım nesneleriyle oluşturulan yapıtlar beraberinde kendilerine dair estetik ve etik argümaları da getirmiştir. Ders 16.yy´dan günümüz sanatına kadar nesnenin sanat yapıtı içerisindeki serüvenini irdeleyecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günümüz sanatının dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Çağdaş sanat yapıtlarını bu yapıtların üretim süreçleri içerisinde değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Gündelik nesnelerle oluşturulan sanat yapıtlarını plastik değerleriyle analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Nesneyi yapıtın bir parçası olarak ve bir sanat gereci olarak yeniden değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Çağı gerekliliklerinin sanat yapıtındaki iz düşümünü kendi bağlamları içinde analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Sanat piyasası içerisinde sanatçının karşı karşıya olduğu sorunsallar hakkında fikir yürütebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Plastik sanarlara etkisi açısından nesne kavramının kısa tarihçesi
2 İlkçağ sanatında nesne ve soyutlama / Proje
3 İkonoklazma / Proje
4 Ortaçağ´da nesne, görüntü ve gerçeklik problemi/ Proje
5 Değerlendirme/ Proje
6 Rönesans´ta nesnenin insan türü karşısındaki yeri/ Proje
7 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje
8 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje
9 Proje Değerlendirme
10 Modern sanatta nesne ve özne diyalektiği/ Proje
11 Popüler kültür ve nesne fetişizmi/ Proje
12 Popüler kültür ve nesneleşen özne/ Proje
13 Proje Değerlendirme
14 Projelerin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4