Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Felsefesi I | RSM 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefe tarihi boyunca filozofların düşünce sistemlerinde sanat alanındaki düşüncelerine odaklanarak bir edim olarak sanatı anlamak ve bu konuda dile getirilmiş felsefi önermeleri incelemek. |
Dersin İçeriği | Filozofların sanat alanındaki görüşleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
6 | Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Çağda Techne ve Ars olarak sanat | |
2 | Platon ve Mimesis Kavramı | |
3 | Aristoteles ve Katarsis kavramı | |
4 | Aristoteles ve Tragedya | |
5 | Ortaçağ Sanatı ve Skolastik Felsefe | |
6 | Kant ve Estetik Yargı | |
7 | Güzel ve Yüce Kavramları | |
8 | Hegel ve Estetik | |
9 | Hegel: Sanatta "Güzel" Kavramı | |
10 | Nietzsche ve Tragedya´nın Doğuşu | |
11 | Nietzsche ve Ontogenetik Estetizasyon | |
12 | Heidegger ve Sanat | |
13 | Varlık ve Sanat ilişkisi | |
14 | Özet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüpoğlu, M.Ali Cimgöz, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992. Aristo, Poetika, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul : Remzi Kitabevi, 2002. Kant, I. Yargı Yetisinin Eleştirisi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2006. Nietzsche, F.W. Müziğin Ruhundan Tragedya?nın Doğuşu, çev. İsmet Zeki Eyüboğlu, İstanbul: Say Yayınları, 2003. Heidegger, M. Sanat Eserinin Kökeni, çev. Fatih Tepebaşılı, İstanbul: De Ki Basım Yayım, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |