Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Kültür Analizleri GIT 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, görsel kültürle ilgili temel kavramları tartışmayı ve görsel kültürü analiz etmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, kitle kültürü, küresel kültür, siber kültür ve narsistik kültür gibi görsel kültür ile ilgili temel kavramları kapsar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel kültürle ilgili temel kavramları tanımlar Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Sözlü, yazılı ve görsel kültür örneklerini karşılaştırır Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Kitle kültürünün temel özelliklerini tartışır Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
4 Küresel kültürün ekonomik, kültürel ve siyasal boyutlarını açıklar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
5 Siber kültürü eleştirel açıdan değerlendirir Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
6 Sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanım alanlarını analiz eder Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
7 Narsistik kültürü örneklerle yorumlar Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Temel kavramlar
3 Sözlü kültür, yazılı kültür ve görsel kültür
4 Walter J. Ong
5 Marshall McLuhan
6 Kitle Kültürü
7 Kültür Endüstrisi
8 Tüketim Kültürü
9 George Ritzer
10 J. Baudrillard
11 Siber Kültür ve Sanallık
12 Sanal Gerçeklik Teknolojileri
13 Narsistik Kültür
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmeddin Sevil. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,  2012.

 

Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003.

 

Blackmore, Susan. Mem Makinesi: Genetik Evrimin Devamı Olarak Kültürel Evrim. Çev. Nil Şimşek.

         İstanbul: Alfa Yayınları, 2011.Burnett, Ron. İmgeler Nasıl Düşünür?. İstanbul: Metis Yayıncılık,  

         2007.

Çakır, Mukadder. Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2014.

Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedon  Yayıncılık, 2006.

 

Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,   2010.

Robins, Kevin. İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2013.

Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs  Yayınları, 2010.

 

Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödev 3 12 36
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 12 12
Ara Sınav 1 6 6
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5