Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hareketli Grafik Tasarım | GIT 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | MİNE GÜLŞEN |
Dersi Verenler | MİNE GÜLŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Grafik tasarım, hareket ve zaman kavramlarını bir araya getirerek disiplinlerarası tasarımlar üretebilmek. Grafik görseller, form, şekil, renk, tipografi, ses ve video gibi ögeleri kuramsal ve teknik metotlardan yararlanarak organize edebilmeyi kavramak. |
Dersin İçeriği | Grafik tasarım prensipleri. Hareket tasarımı ve zaman planlaması. Hikâye anlatımı. Hareket üretiminde temel prensipler. Grafik, video, ses vb. unsurları bir araya getirmek. Kompozisyon ve kurgulamak. Adobe After Effects programı ile hareketli grafik projesi üretebilmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hareketli tasarımın temel prensiplerini tanır | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
2 | Hareketli tasarım örneklerini analiz edebilir | Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
3 | Ses, müzik, video teknikleri, ve animasyon teorisi gibi farklı disiplinleri beraber kullanıp organize edebilir | Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
4 | Hareketli grafik tasarım yazılımlarını kullanabilir | Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
5 | Hareket ve zaman tasarımının mantığını kavrar | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
6 | Hikaye anlatımı ve kurgulamadaki becerisini hareketli grafik tasarım ögeleriyle birleştirebilir | Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
7 | Görsel iletişim alanına ilişkin farklı ortamlarda gösterilebilecek yaratıcı hareketli tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir | Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, içeriğin, işlenişin ve kavramların açıklanması. | |
2 | Hareketli grafik tasarım tarihi ve örneklerin incelenmesi | |
3 | Animasyon ve hareketlendirme prensiplerinin işlenmesi | |
4 | Hikaye anlatımının detayları ve zamanı tasarlayabilmeyi kavramak | |
5 | After Effects program anlatımı | |
6 | Eskiz ve storyboard incelenmesi | |
7 | Proje teslimi | |
8 | After Effects programında Kinetik tipografi tekniklerinin anlatımı | |
9 | After Effects programında video, ses ve müziğin dahil edilmesi | |
10 | After Effects'te kamera kullanımı | |
11 | After Effects 3D camera tracker ve mask kullanımı | |
12 | 3D hareketli grafik tasarım üretimi | |
13 | Eskiz ve storyboard incelenmesi | |
14 | Proje teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jon Krasner, Motion Graphics:Applied History and Aesthetics, Focal Press Jon Krasner, Motion Graphic Design and Fine Art Animation, Focal Press Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design 1st Edition, Austin Shaw, 2014, Servis Filmsetting Ltd. The Freelance Manifesto: A Field Guide for the Modern Motion Designer, Joey Korenman, 2017, Lioncrest.
http://www.artofthetitle.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |