Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Fotoğrafçılığı GIT 327 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü MERVE BOZKURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Reklam sektörünün bileşenlerinden olan reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi ve toplumsal değişimle birlikte ekonomik, teknolojik ve estetik belirleyenlerin, reklam fotoğrafçılığına etkileri öğretilecektir. Reklam fotoğrafçılığı alanında yaygın olarak kullanılan stüdyo içi ve stüdyo dışı yaratıcı çekim teknikleri ile çekim sonrası dijital işleme süreçleri uygulama yapılarak deneyim kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Reklam fotoğrafçılığında, çekim öncesi, çekim süreci ve çekim sonrası süreçlerinde yapılması gerekenler belirlenir. Ürün, moda, mimari, gıda, turizm, endüstriyel ve diğer reklam fotoğrafçılığı alanlarında uygulamalar yapılır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir ürün veya fikir için gerekli tanıtımı destekleyici reklam fotoğraflarını hangi ekipmanla ve nasıl çekeceğini planlayabilir ve çekebilir. Problem Çözme, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Stüdyo içinde ve stüdyo dışında yapılacak çekimlerde yaşanacak problemleri hızlıca çözebilir. Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, Proje / Tasarım,
3 Konusunu fotoğraflarken, sanat tarihi ve fotoğraf tarihi bilgisinden faydalanarak tarihsel göndermeler yapar ve tanıtım kampanyasını zenginleştirir. Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Çağdaş dijital teknik ve estetik değişimleri takip eder, öğrenir ve uygular. Benzetim, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Ödev,
5 Çekim yapacağı konuyu detaylı bir şekilde önceden araştırıp olası sonuçların etik, toplumsal ve kültürel sonuçlarını tahmin edebilir. Grup Çalışması, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklam nedir, reklam fotoğrafçılığı nedir? Tarihsel gelişim. Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı.
2 Reklam fotoğrafının özellikleri ve etkileri nelerdir? Örneklerle inceleme. Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı.
3 Reklam fotoğrafçılığı türleri. Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı.
4 Stüdyo içi ve dış mekan çekimleri için kullanılan fotoğraf ekipmanları, dekor, kostüm ve yardımcı malzemelerin incelenmesi. Ekipman inceleme
5 Stüdyoda sonsuz fon ve çekim çadırında doğal ve ambalajlı ürün çekimi. Örnek inceleme.
6 Portre tası kullanılarak, belirli bir tekstil markası için model fotoğrafı çekimi. Paul Sloman, New Fashion Photography
7 Değerlendirme (Ürün ve model çekimleri) Değerlendirme
8 Dış mekanda flaşlı ve flaşsız model çekimi Çekim
9 Stüdyoda cam çekimi ve bir içecek markasının yaratıcı reklam fotoğrafı çekimi. Çekim.
10 Reklam fotoğrafında dijital manipülasyon uygulaması Adobe Photoshop Programının Çalışılması
11 Reklam fotoğrafında dijital manipülasyon uygulaması devam. Uygulama.
12 Bir marka seçimi ve reklam fotoğrafı çekimi. Marka seçimi
13 Marka çekimi devam. Çekim
14 Değerlendirme Çekimlerin işlenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları 2012

Paul Sloman, New Fashion Photography, Prestel USA, 2013 

Judith Williams, Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Çeviri: Ahmet Fethi, İstanbul 2001, Ütopya Yayınevi

Suzan Orhan, Gerçeklikten Kurguya, Kurgudan Piyasaya: Çağdaş Fotoğrafçıların Görsel İletişim Tasarımı Alanındaki Üretimleri (bildiri), Yıldız Teknik Üniversitesi, VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , 2019, https://bit.ly/2LLynca

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Performans Görevi (Atölye) 1 6 6
Final 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5