Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorumluluk Projesi | GIT 414 | 8 | 1 + 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin toplumun ihtiyaçlarını belirleyebilmeleri, bu ihtiyaçların kısa ve uzun vadede giderilmesine yönelik uygulama örnekleri geliştirebilmeleri, gönüllü olarak sivil toplum kuruluşlarında görev almaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sosyal sorumluluk kavramlarının bireysel ve kurumsal olarak ele alınması, ihtyiyaçların belirlenmesi ve önceliklendirilmesi, hedef kitlenin belirlenmesi, proje önerilerinin teslimi ve değerlendirilmesi, projelerin yazımı ve ilgili kurumarla görüşmelerin yapılması, uygulama ve sonuçların paylaşımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel İletişim Tasarımı ile çözülebilecek sorunları tespit edebilir. | Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, |
2 | Sorunu analiz edebilir ve alternatif çözümler üretebilir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Çözüm süresini tasarlayabilir ve uygulayabilir. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
4 | Uygulama sonrasını sonuçları izleyebilir. | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve bilgilendirme | |
2 | Sosyal Sorumluluk kavramı | |
3 | Sosyal Sorumluluk Projeleri Örnekleri/Alternatif projelerin geliştirilmesi | |
4 | Sosyal Sorumluluk Projelerinin Önemi/ Konuların Belirlenmesi | |
5 | Proje Gruplarının Önerilerini Sunmaları | |
6 | Projelerin Geliştirilmesi Grup Çalışmaları | |
7 | Sürdürülen bir projeye katkıda bulunma/Üniversite veya şehirde yürütülen | |
8 | Projelerle ilgili yönlendirme/ Sınıf içi değerlendirme | |
9 | Projelerin Uygulama takvimlerinin sunumu | |
10 | Uygulamalara Katılım | |
11 | Uygulamalara Katılım | |
12 | Uygulamalara Katılım | |
13 | Uygulama Sonuçlarının Raporlanması ve Sunumu | |
14 | Uygulama Sonuçlarının Raporlanması ve Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ara Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 10 | 80 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |