Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı I (Grafik Tasarımı Atölyesi I) | GIT 303 | 5 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | BORA ÖZEN |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimlik tasarımı, süreli yayın ve kitap tasarımı, tipografi, reklam, kaligrafi, bilgilendirme tasarımı, ambalaj tasarımı, arayüz tasarımı, çevre ve sergi grafiği ve veri görselleştirme gibi konulardan belirlenen proje ile iletişim problemlerine yaratıcı çözümler getirmek ve konuya uygun görsel çözümler üretmek. |
Dersin İçeriği | Proje kapsamında problemi belirleme, uygun iletişim kanallarını kullanarak yaratıcı çözümler hazırlama, görsel çözümler üretme ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim problemlerine uygun mecraları belirleyebilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
2 | İletişim problemlerine görsel çözümler üretebilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Projeye ilişkin alan araştırması yapabilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Yönerge (brief) ile çalışma deneyimi kazanır. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Sunum deneyimi kazanır | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Yeni yaklaşımlar deneyebilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
7 | Özgün tasarımlar yapabilir | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatımı | |
2 | Birinci projenin verilmesi | |
3 | Birinci proje ile ilgili eskiz geliştirme | |
4 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
5 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi | |
6 | Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi | |
7 | İkinci proje ile ilgili eskiz geliştirme | |
8 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
9 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi | |
10 | İkinci projenin teslimi ve final projesinin verilmesi | |
11 | Final projesi ile ilgili eskiz geliştirme | |
12 | Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
13 | Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
14 | Final projesinin teslim edilmesi ve sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ambrose, Gavin (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, İstanbul: Literatür Yayıncılık Twemlow, Allice (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir?, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Taşçıoğlu, Melike (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Taşçıoğlu, Melike (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Ambrose, Gavin (2011). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayıncılık Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 24 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 36 | 36 |
Ödev | 2 | 36 | 72 |
Proje / Tasarım | 2 | 24 | 48 |
Toplam İş Yükü | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |