Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Kültür GIT 218 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Görsel Kültür Analizleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijitalleşmenin yarattığı sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Dijitalleşme kavramı
3 Yeni iletişim teknolojileri
4 Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar
5 Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0
6 Yeni medya
7 Büyük veri ve Endüstri 4.0
8 Nesnelerin İnterneti
9 Algoritmalar
10 Dijital ekonomi
11 Dijital emek ve yaratıcı endüstri
12 Dijital içerik sağlayıcılar
13 Gözetim, mahremiyet ve şeffaflık
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean (2012) Kusursuz Cinayet. Necmettin Sevil (çev.). İstanbul: Ayırntı Yayınları.

Baudrillard, Jean (2003). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (çev.). İstanbul:Doğu BatıYayınları.

Binark, Mutlu (2008). Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.

Castells, Manuel (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Chul Han, Byung (2018). Şeffaflık Toplumu. Haluk Barışcan (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.

Demir, Müge (2014). Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia. Fuchs, Christian (2015). Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları.

Lyon, David (2006). Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık.

Marr, Bernard (2017). Büyük Veri İş Başında. Başak Gündüz (çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.

Schönberger, Victor Mayer ve Kenneth Cukier (2013). Banu Erol (çev.). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim. İstanbul: Paloma Yayınevi.

Niedzviecki, Hal (2010). Dikizleme Günlüğü. Gökçe Gündüç (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Twenge, Jean (2010). Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Özlem Yüksel (çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Twenge, Jean (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Ünüvar, Necdet (2013). Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık.

Yengin, Deniz (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5