Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İllüstrasyon GIT 205 3 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Görsel iletişim tasarımında illüstrasyonun işlevini öğrenmek, uygulama becerisi edinmek.
Dersin İçeriği Tasarımın görsel unsurlarından birisi olan illüstrasyonu verilen projeye uygun farklı teknik ve yaklaşımlarla uygulamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İllüstrasyon metin ilişkisini kavramak. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Kavramsal bir görselin oluşturulma sürecini öğrenmek. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Farklı teknik ve uygulama yaklaşımlarının, kazanılmış becerilerin illüstratif çalışmalarda kullanımını sağlamak. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 İllüstratif bir çalışmayı tasarım projesi içerisinde konumlandırmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 İllüstrasyonun farklı tasarım disiplinlerindeki işlevini kavramak ve bir proje içerisinde kullanmak. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 İllüstratif bir projede yaratıcı çözümler ve alternatif uygulamalar üretmek. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını sağlamak. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması
2 İllüstrasyon teknikleri -malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin projede uygulanması-
3 Metne dayalı kavramsal içerikli görsel üretimi
4 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
5 Proje teslimi ve değerlendirme
6 Bir metne dayalı özgün; kapak, iç kapak, sayfa ve vinyet illüstrasyon/tasarım çalışması
7 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
8 Proje teslimi ve değerlendirme
9 İllüstrasyonun farklı kullanım alanlarını içeren özgün proje çalışması
10 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
11 Farklı teknik ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi
12 Proje teslimi ve değerlendirme
13 Kazanımları ölçmeye dayalı kısa uygulama çalışmaları
14 Portfolyo kritik ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
4. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5