Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya Sanatı GIT 326 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler Doç. BURAK DELİER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Güncel dünya koşullarında yeni medya olanaklarıyla form ve içerik olarak değişen-dönüşen sanat üretim biçimlerini anlamaya, bu değişimin nedenlerini ortaya koymaya çalışmak.
Dersin İçeriği Avrupa sanatında 20. yüzyıl avangardının izini süren sanat üretimleri hızla değişen yeni medya olanaklarıyla ele alınacak, ortaya çıkan yeni medya sanatına, düşünceyi şekillendiren çağdaş teoriler ekseninde sistematik bir yaklaşım geliştirilerek, günümüze değin karşılaştırmalı olarak işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital çağın sanatını anlar ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
2 Yeni medya olanaklarını tanır ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Çağdaş örneklerle görsel kültürü geliştirir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Performans Görevi,
4 Sanatsal projelerinde yeni teknolojileri ve medyumları kullanır ve projelerini yaratabilir. Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Performans Görevi,
5 Görsel üretimde yeni sunum olanakları keşfeder. Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin yöntemi, amacı
2 İmgenin dönüşümü. Yeni Medya?nın tanımı. Yeni Medya Sanatının Tanımı.
3 Temel öğeler Işık: Nokta-çizgi Renk: Düzlem-doku Görüntü Taklit Yanılsama Hareket-zaman
4 Ses
5 Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Fotoğraf
6 Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Televizyon
7 Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Video
8 Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: Bilgisayar
9 Farklı medyumlarla üretilen yeni medya sanatı: İnternet (net-art, mail-art vd.)
10 Yeni Medya Sanatı?nın yeni estetiği
11 Yeni Medya Sanatı ve sanat kurumları ilişkisi
12 Ara Sınav
13 Kuramcıların makaleleri üzerinden ve tartışma
14 Güncel sanat örnekleri ile yeni medya sanatının geleceği hakkında tartışma
Kaynaklar
Ders Notu Örnek gösterilen sanat çalışmaları dijital olarak verilir.
Ders Kaynakları Sanat ve Yanılsama, E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992.
Görsel İletişimde Temel Tasarım, H. Yakup Öztuna, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007.
Görüntü Estetiği, Levend Kılıç, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1994.
Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, Derya Yücel, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012.
Mekanik Sanattan Elektronik Sanat Geçiş ve Video Sanatı, Alper Altunay, TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2004.
Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Haz: Mehmet Yılmaz, Ütopya Yayınları, Ankara, 2012.
Medya ve Sanat, Mukadder Çakır, Parşömen Yayınları, İstanbul, 2013.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5