Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Yazarlığı | GIT 322 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reklam ve pazarlama iletişimi alanında hedef kitleye yönelik mesajların en etkili şekilde yazıya dökülmesini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bütünleşik pazarlama iletişimi, yaratıcı düşünme yöntemleri ve reklam metni yazımının temel tekniklerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem odaklı düşünmenin ve yaratıcı çözümler bulmanın yollarını öğrenir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Reklam ve pazarlama iletişiminde stratejinin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Reklam metninin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Yaratıcı bir metni planlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | İyi bir reklam metni hazırlar. | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık | |
2 | Yaratıcı fikir | |
3 | Reklamcılıkta Yaratıcı Fikir | |
4 | Metin yazma teknikleri | |
5 | Uygulama / Metin yazımı | |
6 | Brief okuma ve uygulama | |
7 | Müşteri İçgörüsü | |
8 | Örnek Olay/ Müşteri İçgörüsü/ Uygulama | |
9 | Uygulama / Metin yazımı | |
10 | Mecraya uygun içerik üretimi | |
11 | Uygulama / Metin yazımı | |
12 | Mecraya uygun içerik üretimi | |
13 | Uygulama / Metin yazımı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Book, Albert C. Ve C. Dennis Schick. Çev. Dilek Şendil. Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. İstanbul: A Yayınevi, 1998. 2. Borça, Güven. Reklamlardan Sonra. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2003. 3. Elden, Müge. Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları, 2003. 4. Foster, Jack. İyi Bir Fikir Nasıl Bulunur? Çev. Dinç Tayanç. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2005. 5. Hopkins, Claude C. Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık. Çev. Mustafa K. Gerçeker. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1996. 6. Kocabaş, Füsun ve Müge Elden. Reklam ve Yaratıcı Strateji. İstanbul: A Yayınevi, 1997. 7. Sullivan, Luke. Satan Reklam Yaratmak. Çev. Sevtap Yaman. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |