Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Yazarlığı GIT 322 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Reklam ve pazarlama iletişimi alanında hedef kitleye yönelik mesajların en etkili şekilde yazıya dökülmesini öğretmek.
Dersin İçeriği Bütünleşik pazarlama iletişimi, yaratıcı düşünme yöntemleri ve reklam metni yazımının temel tekniklerini içermektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem odaklı düşünmenin ve yaratıcı çözümler bulmanın yollarını öğrenir. Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Reklam ve pazarlama iletişiminde stratejinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Reklam metninin özelliklerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Yaratıcı bir metni planlar. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
5 İyi bir reklam metni hazırlar. Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık
2 Yaratıcı fikir
3 Reklamcılıkta Yaratıcı Fikir
4 Metin yazma teknikleri
5 Uygulama / Metin yazımı
6 Brief okuma ve uygulama
7 Müşteri İçgörüsü
8 Örnek Olay/ Müşteri İçgörüsü/ Uygulama
9 Uygulama / Metin yazımı
10 Mecraya uygun içerik üretimi
11 Uygulama / Metin yazımı
12 Mecraya uygun içerik üretimi
13 Uygulama / Metin yazımı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. Book, Albert C. Ve C. Dennis Schick. Çev. Dilek Şendil. Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. İstanbul: A Yayınevi, 1998.
2. Borça, Güven. Reklamlardan Sonra. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2003.
3. Elden, Müge. Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları, 2003.
4. Foster, Jack. İyi Bir Fikir Nasıl Bulunur? Çev. Dinç Tayanç. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2005.
5. Hopkins, Claude C. Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık. Çev. Mustafa K. Gerçeker. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1996.
6. Kocabaş, Füsun ve Müge Elden. Reklam ve Yaratıcı Strateji. İstanbul: A Yayınevi, 1997.
7. Sullivan, Luke. Satan Reklam Yaratmak. Çev. Sevtap Yaman. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2000.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5