Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Afet Yönetimi | AFY 001 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT UTKUCU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT UTKUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile genel olarak çevresel tehlike, risk ve afet kavramlarının, afet eğilimlerinin ve afet yönetim döngüsünün evrelerininin ve genel olarak afetlere neden olan önemli tehlikelerin öğrenciye kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kavram olarak tehlike, tehlike ve afet, çevresel tehlikeler nelerdir, afet boyutları, örgüleri ve eğilimleri, risk değerlendirmesi ve tehlike yönetimi, tehlike düzenlemeleri için seçenekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tehlike ve risk terimlerini ve aralarındaki farkları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Doğal afetlerin uzaysal ve zamansal dağılımlarında karşılaşılan genel örüntü ve eğilimleri altında yatan sebepleri ile birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Afetlerin ülkelerin sürdürebilir kalkınmasındaki önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Afet yönetim döngüsünün evrelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
5 | Afet riskinin nasıl azaltılacağı konusunda önerilerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet Yönetimi’nin tarihsel gelişimi, belli başlı doğal afetler. | |
2 | Kavram olarak çevresel tehlike, tehlike ve risk terimleri | |
3 | Çevresel tehlikeler nelerdir? | |
4 | Doğal afetlerin boyutları, örgüleri ve eğilimleri | |
5 | Risk yönetiminin evreleri ve risk iletişimi | |
6 | Afet yönetim döngüsü | |
7 | Depremler | |
8 | Taşkınlar | |
9 | Yangınlar | |
10 | Salgınlar | |
11 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Afetler ve Afet Yönetimi dersi ders sunuları (SABİS'e yüklenecektir) |
Ders Kaynakları | 1. National Research Council, 2003, Living on the active earth: perspectives on eathquake science, National Academic press, 418 pp. 2. Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640. 3.Bryant, E. (2005). Natural hazards, Cambridege, 312 pp, ISBN 13-978-0-521-53743-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |