Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücre ve Doku Biyofiziği | BMM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hücre ve dokuların biyofiziği ile ilgili temel ve ileri bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Hücre ve dokuların karakteristik özellikleri, hücre ve dokuların empedans ve sonik karakteristikleri, elektrik akımı ile uyarımları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | Anlatım, | Sınav, |
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | Anlatım, | Sınav, |
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | Anlatım, | Sınav, |
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre ve dokular hakkında temel bilgiler | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Hücre ve dokularda biyoelektrik potansiyelleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Mikro akımlar ve yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Mikro akımlarda elektrot tipleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Elektrik akımı ile uyarılmalar | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Hücre ve dokuların zedelenme akımları | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Hücre ve dokuların sonik karakteristikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Hücre ve dokularda karakteristik empedanslar | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Ultrason ve fiziksel özellikleri, ultrasonun dokularda absorplanma farklılıkları | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Diagnostik ve terapötik ultrason | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Hücre ve dokularda biyolojik potansiyel farklarının nedenleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon derişim farklarının rolü | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Hücre ve doku iletkenliği | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Dokuların dielektrik özellikleri ve elektrocerrahi | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Biyofizik 2. Baskı / Ferit Pehlivan [2] The Neurophysics of Human Behavior: Explorations at the Interface of the Brain, Mind, Behavior, and Information, CRC Pres / Furman M.E. and Gallo F.P |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | Mühendislik ve biyoloji ara yüzeyindeki problemlerin çözümüne ileri matematiği uygulama yeteneği | X | |||||
3 | |||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | |||||
6 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |