Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer GIT 590 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
 
Dersin İçeriği

Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Ödev,
2 Bir araştırmayı planlar. Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
4 Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Ödev,
5 Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. Örnek Olay, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırmanın özellikleri 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır.
2 Bilimsel araştırmanın özellikleri 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur.
3 Bilimsel tutum ve davranışlar 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur.
4 Bir araştırmanın planlanması 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur.
5 Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır.
6 Problemin saptanması 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır.
7 Araştırmanın konusu, amacı ve önemi 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasıbaşlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır.ndaki "Amaç" ve "Önem"
8 Varsayım ve hipotez 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır.
9 Tanım ve sınırlılıklar 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur.
10 Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir.
11 Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir.
12 Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir.
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009.
2. ______. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2000.
3. Barzun, J., Graff, F.H. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. İstanbul: Tübitak Yayınları, 1997.
4. Türk Dil Kurumu. Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.

5. Westfall, Richards. Modern Bilimin Oluşumu. Çev. İsmail Hakkı Duru. Ankara: Tübitak Yayınları, 2000.
6. Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. X
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6