Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletmede Mesleki Eğitim I HEM 405 7 0 + 32 16 20
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇETİNKAYA ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör. AYSEL GÜL, Arş.Gör. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, Arş.Gör. MERVE GÜLBAHAR EREN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
9 Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
10 Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
11 Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. Anlatım, Örnek Olay, Tartışmalı Ders, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 80
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)