Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı Hemşireliği | HEM 308 | 6 | 4 + 8 | 8 | 13 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇETİNKAYA ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. ÖZGE ERTÜRK, Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, Arş.Gör. AYLİN MEŞE TUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcıların uygulamalarında halk sağlığını gözetmelerini ve buna göre hareket etmelerini sağlamak, Türkiye'deki sağlık teşkilatı ve mevzuatı, koruyucu sağlık uygulamaları, çevre sağlığı uygulamaları, bağışıklama uygulamaları, bulaşıcı olmayan hastalıklarda halk sağlığı uygulamaları, yaşlılık sağlığı uygulamaları, annelik sağlık ve aile planlaması uygulamaları, çocuk sağlığı uygulamalarını bilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Toplum, aile ve bireyin sağlığının korunması ve geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine ilişkin halk sağlığı hemşirelerinin işlevlerini ve temel ilkelerini inceler. Bu bağlamda dersin içeriğinde halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, tanımı, rolleri, sağlığın değerlendirilmesi, aile yapısı ve kültürü, halk sağlığı hemşireliğinin çevre, iş, okul, yaşlı sağlığı, anne-çocuk sağlığı gibi özel alanlardaki yeri , sağlık hizmetleri, sağlık kuruluşları ve politikaları yer alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede bilgilerini kullanır ve becerilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği kurar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Toplumun sağlık düzeyini yükseltmede tutulan kayıt ve istatistiklerden yararlanabilir, Halk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları bilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Çalıştığı çevreyi belli başlı özellikleri ile tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Mesleki hak, görev ve sorumlulukları bilir ve önemini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Halk sağlığında özel bir önemi olan ziyaretlerin planlı düzenli yapılmasının insan sağlığına katkısını belirler. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİNE GİRİŞ VE OMAHA SİSTEMİ | |
2 | HALK SAĞLIĞI BİLİMİNİN DOĞUŞU VE TARİHÇESİ | |
3 | ANNE VE ÇOCUK SAĞLIĞI | |
4 | BAĞIŞIKLAMA | |
5 | OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | |
6 | AİLE SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | |
7 | ADOLESAN SAĞLIĞI | |
8 | TOPLUM RUH SAĞLIĞI | |
9 | YAŞLI SAĞLIĞI | |
10 | ERKEK SAĞLIĞI | |
11 | AİLE PLANLAMASI | |
12 | GENETİK SAĞLIĞI | |
13 | EPİDEMİYOLOJİ | |
14 | İLK YARDIM |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 12 | 192 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav | 2 | 24 | 48 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 320 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 13 |