Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kadın Cinsel Sağlığı SHE 319 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. DİLEK AYGİN, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; cinsel sağlık, cinsel işlev bozuklukları tedavi ve bakımı hakkında bilgi sahibi olan bireyler yetiştirmek 

Dersin İçeriği

Cinsel sağlık tanımını ve cinsel sağlığı etkileyen faktörleri bilme, cinsel işlev bozuklukları hakkında tedavi ve bakımını yapabilme hususunun öğrenciye kazandırılması 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Cinsel sağlık fizyolojisini öğrenir. Anlatım, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Kronik hastalıkların ve kanser tedavilerinin cinsellik üzerindeki etkilerini bilir. Tartışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Kadın cinsel işlev bozukluklarının tedavi ve bakımını bilir. Tartışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Cinsellik, Cinsel Sağlık ve CİB (ICD II, DSM V)
2 Kadın Cinsel Aktivite Fizyolojisi
3 Cinsel İşlev Bozukluklarına Genel Bakış
4 Metabolik Hastalıklar ve Cinsellik (Obezite, Diyabet vs)
5 Kardiyolojik Hastalıklar ve Cinsellik
6 Meme Kanseri ve Cinsellik
7 Jinekolojik Kanserler ve Cinsellik
8 Kanser Tedavileri ve Cinsellik Üzerine Etkileri
9 Kanser Tedavileri ve Cinsellik Üzerine Etkileri
10 Kültürlere Göre Cinsellik ve Cinsel Mitler
11 Cinsiyet Değiştirme Ameliyatları ve Bakımı
12 Cinsiyet Değiştirme Ameliyatları ve Bakımı
13 CİB Alternatif Tedavi Yöntemleri ve Bakım
14 CİB Alternatif Tedavi Yöntemleri ve Bakım
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aygin A, Aslan FE. (2005). Kadın Cinsel İşlev Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması. Türkiye Klinikleri J Med Sci 25(3):393-9

Gürsoy E, Gençalp NS. (2010). Cinsel Sağlık Eğitiminin Önemi Aile ve Toplum Yıl:11 Cilt:6 Sayı:23 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 53
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,12
Dersin AKTS Kredisi 2